Naleśniki z mąki z ciecierzycy (besan) to przykład pożywnego, białkowego śniadania. Przepis jest bardzo prosty i nie wymaga dużej ilości przygotowań. 

Potrzebujesz:

– 2 szklanki mąki z ciecierzycy

– 3-4 szklanki wody (możesz też użyć 2 szklanki mleka roślinnego i 1-2 szklanki wody)

– 1/2 łyżeczki kurkumy

– 1/2 łyżeczki mielonej kolendry

– 1/2 łyżeczki mielonego kuminu

– 1/2 łyżeczki chilli

– szczypta asafetydy i soli

– masło klarowane do smażenia

 Zmiksuj mikserem mąkę z wodą – nie dodawaj od razu całej wody. Tutaj sprawdzi się bardziej metoda „na oko”, bo docelowa konsystencja powinna być taka jak przy naleśnikach z mąki pszennej. Uwzględnij też swoje preferencje – bo im grubsze wolisz naleśniki, tym mniej wody powinnaś dodać.

Dodaj przyprawy i odstaw na 30-60 minut, aby mąka wchłonęła wodę.

Smaż na maśle klarowanym, na rumiano, po kilka minut z każdej strony.

Smakują świetnie w połączeniu z warzywami lub na słodko, np. z domowej roboty dżemem (jeśli wybierasz opcję na słodko pomiń przyprawy). 

 

Zacznij w końcu stosować Ajurwedę w praktyce,

w swoim codziennym życiu

A jeśli masz chęć przeczytać coś jeszcze…